Gaia

17.05.2010 13:48

 

Esence, satsang a meditace

Esence je stále přítomná, léčivá existence Tvého vlastního já – osvobozená od strachu, nedostatku a nemoci. Satsang je pro mě pozvání pro všechny přítomné, aby poznali tento naplněný, léčivý prostor – esenci – beze strachu, jako přirozený stav bytí, a  tím mohli prožít nekonečnou meditaci.

Meditaci bez cvičení a úsilí. Esenci jako to, co právě je. Satsang bez mistra a žáků.

V našem myšlení jsou meditace a meditační cvičení často zaměňována. Když cvičíme, uvědomujeme si, že je potřeba něco zlepšit nebo něco dokázat. Můžeme mít dojem, že meditace je něco náročného. A tak jdeme na satsang, abychom dosáhli osvícení nebo poznali esenci a často je to pro nás namáhavé. Většinou si myslíme: „Mistr je osvícený a já ne. Mistr má přímý přístup k esenci a já ne.“ Potom věříme, že to jsou jeho učení, která nás přivedou k esenci. Nejprve jsme převzali pravidla a učení našich rodičů a učitelů, nyní je vyměníme za mistry, aniž bychom si všimli toho, že očekáváme: „Ty mi ukážeš, jak se to dělá!“

Tato zkušenost je sama již esencí, meditací bez usilování, satsangem. Více neexistuje. Ale nevěř tomu, co říkám! Podívej se sám! Existuje teď nějaká jiná zkušenost, než tahle? A kdy tahle zkušenost začala? A kdy skončí?

Nenajdeš začátek ani konec. Je to meditace bez konce. Podstata satsangu. Bytí v pravdě. Tady a teď. Žádná pravidla, žádná učení. Tvůj přímý prožitek tady a teď. To Tě nemůže naučit žádný učitel satsangu. To je již Tvoje přímé poznání esence.

Tichý mír. Teď.

Gaia

Zdroj: www.gaia-satsang.com